Burda přichází s novinkou, časopis About se zaměří na netradiční čtenáře

About bude vycházet dvakrát za rok a obsah založí na tvorbě mladých a talentovaných umělců
 
Mediální dům Burda Praha přináší na trh nový časopis nazvaný About zaměřený na současné tzv. millenials, kteří většinu informací hledají na sociálních sítích nebo ve specifických tištěných titulech. Podle zahraničních zkušeností mezi nimi ale stoupá poptávka po netradičních lifestylových publikacích, které se vymykají konceptu mainstreamových médií. „Časopis About nabídne millenialům unikátní obsah, který se odlišuje od ostatní mediální produkce a je založen na tvorbě mladých a talentovaných designérů, ilustrátorů a fotografů,“ říká CEO Burda Praha Petra Fundová „About je časopis, který se chce postavit běžné redakční rutině, proto jsme začali tím, že žádnou klasickou redakci nemáme,“ říká šéfredaktor a autor projektu, Jan Štěpánek. Základem jeho týmu je proto širší skupina autorů, kteří s časopisem spolupracují na jednorázových projektech.
 
Všechny články, které první vydání časopisu About nabídne, vznikaly jako cílená spolupráce s vybranými osobnostmi českého uměleckého světa. „Ať už šlo o designéry, návrháře, fotografy a vůbec výrazné autorské osobnosti, vždy jsme hledali cestu, jak jejich práci a filosofii přenést na stránky časopisu,“ říká Štěpánek. Část obsahu tak pochází z netradičních workshopů a reportáží, které zachycují mladé české umělce přímo v akci. „Pokud chceme dělat časopis pro lidi, kteří si nekupují časopisy, je třeba mezi naše potencionální čtenáře vyrazit a časopis pro ně vyrobit přímo s nimi,“ dodává Štěpánek. About čtenářům nabídne zajímavé čtení a neotřelé vizuální experimenty, má také ambici stát se kurátorem toho nejzajímavějšího, co mezi umělci z nastupující generace vzniká. Titul s rozsahem 132 stran a cenovkou 139Kč, bude podpořen také na sociálních sítích Fb a Instagram, a vyjde v nákladu 20 tis. výtisků.
 
První číslo časopisu About se představí již v 15.března letošního roku a periodicita bude stanovena dle zájmu čtenářů. Kromě módy, designu nebo typografie se magazín věnuje také současným fenoménům tzv. upcyclingu nebo SWAP parties. Nechybí ani Do-It-Yourself sekce, kde si čtenáři budou moci zkusit základy vyšívání nebo typografie. Časopis bude k dispozici nejen v tradiční distribuční síti, ale také v několika desítkách vytipovaných concept storů, kaváren a bister. Časopis About se inspiroval u úspěšných zahraničních lifestylových titulů, jakými jsou Frankie, Turris Babel, Cut nebo Caboodle. Na přípravě a výrobě prvního čísla spolupracovali mj fotografové Johana Pošová, David Turecký, Antonín Jirát, typografka Petra Dočekalová, návhrářky z uskupení Czechia, Lucie Vacková, ilustrátoři Patrik Antczak, Taja Spassková nebo set designérka Andrea Katonová. Art directorkou časopisu je Mariana Jirátová, absolventka ateliéru ilustrace a grafiky VŠ UMPRUM.