Historie společnosti

Burda Praha působí na českém trhu už od roku 1991 a je jednou z největších vydavatelských společností v České republice. V České republice vydává přes 40 periodických časopisů, jako jsou ELLE, Marianne, Apetit, Marianne Bydlení, Marie Claire, JOY, Svět ženy, Katka a další. Vydavatelství také vyprodukuje více než 80 speciálních vydání ročně, provozuje řadu úspěšných digitálních produktů a čítá přes 280 zaměstnanců.

"Americký sen" 

Historie dnešní podoby společnosti však sahá až do první poloviny 20. století. Všechno začalo v Německu, když Aeanne Burdová, rozená Lemingerová, přesvědčila svého manžela France Burdu, aby odkoupil malé módní vydavatelství Effi. V lednu 1950 vychází první číslo Burda Moden. Jako geniální se ukáže nápad přikládat do časopisu archy se vzory střihů, podle kterých mohou čtenářky doma šít. Aenne se jimi zapisuje do dějin obchodu. V roce 1961 se Burda s nákladem 1,2 milionu stává největším módním časopisem na světě. Aenne Burdová se pro mnohé ženy stala symbolem úspěchu, „amerického snu“ po německu. Je tak podobnou módní ikonou dvacátého století jako Coco Chanel či Estée Lauder.

Dnes má Hubert Burda Media ve svém portfoliu 327 časopisů po celém světě. Člen jejího holdingu Burda Interational, pod kterou spadá i Burda Praha, působí v sedmnácti zemích a v současné době vydává více než 230 časopisů. Zároveň provozuje velké množství profitabilních digitálních projektů. Burda International je významné evropské vydavatelství, které zároveň rychle expanduje i na jihoamerické a asijské trhy. Pro Burdu International pracuje více než 2 400 lidí.