NE kožešinám na stránkách ELLE

Praha, 15. prosince 2021 – Česká ELLE po boku dalších 44 zahraničních edic časopisu napříč všemi svými platformami nebude podporovat výrobky z kožešin v redakčním ani reklamním obsahu, protože odmítá týraní zvířat. 13 edic časopisu už toto opatření zavedlo a dodržuje, dalších 20 se jím začne řídit od 1. ledna a zbylé od začátku roku 2023. Lednové číslo 1/22 je tak první „bezkožešinové“ v České republice.

Tento závazek vychází z dialogu mezi vlastníkem značky ELLE, skupinou Lagardère Group, která spojila síly s neziskovými organizacemi Humane Society of the United States, Humane Society International a Creatives4Change a společně podepsaly dohodu o tom, že na stránkách žádné ze 45 světových edic ani v digitálním obsahu se už nikdy neobjeví pravé kožešiny. Cílem je zlepšit životní podmínky zvířat, protože ELLE podporuje a sdílí hodnoty mladších spotřebitelů, kteří vnímají kožešiny jako produkt, který neodpovídá modernímu způsobu života.

Viceprezidentka a mezinárodní ředitelka ELLE Valeria Bessolo Llopizová uvedla, že vítá „budoucnost bez kožešin“: „Je to opravdu skvělá příležitost, jak rozšířit povědomí o dobrých životních podmínkách pro zvířata, zvýšit poptávku po udržitelných a inovativních alternativách a podpořit humánnější módní průmysl,“ a dodala: „Kožešiny už nejsou v souladu s hodnotami ELLE ani našich čtenářek.“ Constance Benqué, CEO Lagardère News a CEO ELLE International, reagovala slovy: „Společenská angažovanost má být vždy jedním z klíčových pilířů značky ELLE. Svět se změnil a s tím souvisí i konec používání kožešin. Doufáme, že s tímto závazkem ELLE otevře cestu dalším médiím k zákazu propagace kožešin po celém světě a bude podporovat budoucnost bez kožešin.“ PJ Smith, ředitel módní politiky pro neziskovou organizaci HSUS a HSI, doplnil: „Vážíme si ELLE za to, že se postavila proti krutému obchodu se zvířaty, a těšíme se na další módní časopisy, které ji budou v odmítnutí kožešin následovat. Toto oznámení vyvolá pozitivní změnu v celém módním průmyslu a má potenciál zachránit spoustu zvířat před životem v utrpení a krutou smrtí. Vedení ELLE bude také podporovat inovace a udržitelnější a humánnější alternativy.

V úvodníku první „bezkožešinové“ ELLE v ČR, která vychází 15. prosince 2021, Valentina Nízká, šéfredaktorka ELLE Czech, uvádí: „Propagace kožešin dávno nemá v módě své opodstatnění a neshoduje se s hodnotami současného světa. Věříme, že ani s hodnotami naších čtenářů. Psát dlouhodobě o udržitelnosti, a přitom podporovat týrání zvířat by byla ta nejvyšší forma pokrytectví, proto jsme se jako silná značka a autorita v oblasti módních médií rozhodli k tomuto kroku nezatíženému tíhou historie a tradice. Protože když má někdo vliv, měl by ho využít pro dobrou věc.“ Poukazuje i na fakt, že pod tlakem skupin bojujících za práva zvířat a změnou vkusu mladších, eticky a ekologicky zainteresovaných zákazníků se v posledních letech vzdala kožešin řada módních tvůrců a maloobchodníků i mnohé renomované značky.

Ekosystém ELLE, který bude ovlivněn tímto rozhodnutím, zahrnuje:
  • 45 vydání po celém světě
  • 21 milionů čtenářů měsíčně
  • 6,6 milionů prodaných kopií měsíčně
  • 175 milionů celkový dosah
  • 46 webových stránek
  • 100 milionů unikátních návštěvníků
  • 400 milionů zobrazených stránek a více mobilních zařízení /tabletové aplikace 
  • Webová stránka věnovaná mezinárodní síti: www.elleinternational.com



O společnosti Burda International:
Burda International CZ patří do skupiny Burda International, člena holdingu Hubert Burda Media. Burda International je aktivní ve 22 zemích, vydává přes 320 titulů a zaměstnává více než 2800 lidí. Burda International CZ je jedním z největších vydavatelství v České republice. Vydává 40 časopisů, provozuje širokou škálu online projektů a organizuje řadu úspěšných eventů. Celkový zásah titulů vydavatelství přesahuje 4,5 milionu čtenářů a uživatelů a 620 tis. fanoušků a followerů na sociálních sítích. Tituly ELLE, Marianne, Apetit a Marianne Bydlení získávají pravidelně ocenění v soutěžích „Časopis roku“ a „Super Brands“. Každé vydání časopisu ELLE si přečte 135.000 čtenářů. Měsíčně se tohoto lifestylového magazínu prodá v průměru 20.800 výtisků. Webové stránky www.elle.cz navštěvuje 337 tis. uživatelů se 657 tis. zhlédnutími za měsíc.

(Zdroj: Media projekt, 4-9/2021; ABC ČR, 1-10/2021; Netmonitor, 1-11/2021)

O společnosti ELLE International:
Network ELLE dnes, včetně Francie a mezinárodních edic, dosahuje více než 33 milionů čtenářů po celém světě: 45 vydání ELLE ve 43 zemích, 25 vydání ELLE Decoration, 7 vydání ELLE à Table, 1 vydání ELLE Men a 1 vydání ELLE Girl. Zastupuje také 46 místních webových stránek ELLE, shromažďuje téměř 100 milionů unikátních návštěvníků měsíčně. Lagardère Group, vlastník značek ELLE & ELLE Decoration, spolupracuje s prestižními vydavatelskými domy po celém světě prostřednictvím licenčních smluv. S časopisy Hearst Magazines, vydávání 13 vydání ELLE a 12 vydání ELLE Decoration ve 13 zemích. Se CMI, Burda, Aller, Ringier a 23 dalšími partnery ve 31 zemích, vydávání 32 vydání ELLE a 13 edic ELLE Decoration. Skupina Lagardère je globálním lídrem v oblasti publikování, produkce, vysílání a distribuce obsahu, jehož silné značky využívají své virtuální a fyzické sítě k přilákání a užívání si unikátního publika.

O Humane Society of the United States:
Nezisková organizace založena v roce 1954 bojující za ukončení nekonečného trápení zvířat po celým světě. Společně s miliony příznivců a podporovatelů se HSUS ujímá množíren na štěňata, továrních farem, lovů trofejí, testování na zvířatech a další krutá odvětví, a společně se svými příznivci zachraňuje a poskytuje přímou péči více než 100 000 zvířatům každý rok. HSUS pracuje na reformě podnikové politiky, zlepšování a prosazování zákonů a pozvedávání povědomí veřejnosti o problematice zvířat. Více na www.humanesociety.org

O Humane Society International:
Organizace Humane Society International působí ve více než 50 zemích světa. Pracuje po celém světě, aby podporovala lidské pouto, zachraňovala a chránila psy a kočky, zlepšovala blaho hospodářských zvířat, chránila volně žijící zvířata a podporovala testování bez zvířat. Reaguje na přírodní katastrofy a čelí krutosti vůči zvířatům ve všech jejích podobách. Více na www.hsi.org

O Creatives4Change:
Creatives4Change je iniciativa módního fotografa Alexiho Lubomirského s cílem vytvořit módní a zábavní průmysl
trochu soucitnější, etičtější a morálnější tím, že požádáme kreativce, aby řekli ne používání kožešin, peří a exotických kůží ve svých projektech. www.alexilubomirski.com/creatives-4-change